DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

KATAR

 

 

Rozloha: 11 427 km2

Počet obyvatel: 500 000

Hlavní město: Doha (300 tisíc obyvatel)

Úřední řeč: arabština

Náboženství: islám

Měna: Rial (QR) = 100 dirhamů   (1QR = 5,70 Kč) r.2017

         

KATAR: POČASÍ

Měsíc (Muscat)

I.

II.

III.

IV.

V.

VI.

VII.

VIII.

IX.

X.

XI.

XII.

Průměrná teplota vzduchu-den °C  

26

26

28

32

37

38

36

33

34

34

32

38

Průměrná teplota vody °C

24

24

24

24

25

27

29

29

27

26

25

24

Průměrné měsíční srážky (mm)

21

17

0

0

0

18

0

0

0

11

8

28

 

 

   HISTORIE

V 7. století byl součástí Arabské říše, pak o něj soupeřily sousední státy, Persie a Osmanská říše. V 18. století došlo ke vzniku emirátu, který byl až do první poloviny 20. století součástí Osmanské říše. Poté byl Katar pod britskou správou. V roce 1971 byla vyhlášena nezávislost, když Katar odmítl stát se součástí Spojených arabských emirátů.

 

 

 

   VSTUPNÍ PODMÍNKY

Cestovatel potřebuje cestovní pas platný minimálně šest měsíců od vstupu do země a vízum, které se vydává při příletu na letišti. V pase nesmí být v žádném případě razítko a nebo vízum Izraele. Návštěvník musí mít zpáteční jízdenku či letenku a musí disponovat dostatečnou, ale blíže nespecifikovanou hotovostí na každý den. Podmínky pro vydávání víza se často mění, proto je dobré před cestou kontaktovat ambasádu. Bezcelně je možné dovézt 454 g tabáku. Je však přísně zakázáno přivážet jakýkoliv alkohol.

 

Velvyslanectví Státu Katar v Budapešti
Embassy of the State of Qatar in Budapest, Hungary
1026 Budapest, Gárdonyi Géza u. 19
Tel.: 00361-392 10 10
Fax: 00361-392 10 19
00361-392 77 88
E-mail: info@qatarembassy.hu

nebo Vídeň, a Londýn

Přihlašovací povinnost je splněna automaticky, jakmile cizinec s platným vízem překročí hranice, je zanesen do databáze imigračního úřadu, který po celou dobu jeho pobytu velice pečlivě sleduje délku pobytu v zemi. Jednoměsíční „visit visa“ je možno prodloužit o další měsíc, ovšem pokud se tak neučiní v dané lhůtě (minimálně 5 dnů před posledním dnem platnosti víza), za každý den bez platného víza se platí penále. Při odjezdu ze země je možné rovněž ze strany místních úřadů vymáhat úhradu veškerých pohledávek, např. zaplacení pokuty za dopravní přestupek atd., protože veškeré údaje tohoto typu se soustřeďují v databázi centrálního imigračního úřadu. Podrobnosti případně naleznete na webové stránce Ministerstva vnitra Státu Katar (www.moi.gov.qa).

Dovoz a vývoz valut není katarskými právními předpisy upraven.

Celní předpisy se shodují v zásadě s předpisy jiných zemí, t.j. dovoz osobních potřeb pro jedince anebo rodinu v přijatelném množství bezcelně.

Podle výnosu Generálního ředitelství cel Státu Kuvajt ze dne 1. 2. 2012 je do všech států GCC (tj. včetně Státu Katar) zakázáno dovážet drogy všech druhů a forem (tj. i jakýchkoliv alkoholických nápojů); jakékoliv zboží neslučitelné s islámem jeho morálními normami; zboží pocházející z Izraele nebo mající na obalu nápisy v hebrejštině, případně izraelskou vlajku; nástroje, přístroje a vybavení určené k hazardním hrám jakéhokoliv druhu; komodity obsahující radioaktivní látky (včetně hodinek značky Trophy); pyrotechnické zboží, azbest a výrobky z něj; cigarety (včetně žvýkaček v podobě cigaret); vepře (nebo jiná zvířata s totožným genomem) a vepřové maso; surovou slonovinu; nebezpečný odpad a použité pneumatiky; indické žvýkačky značky Tambol.

 

   KDY A JAK

Zima dokáže být v Kataru neuvěřitelně studená, na jaře tu zase vládnou časté písečné bouře. V létě se teploty šplhají až ke 45 °C. Nejvhodnější dobou návštěvy proto zůstává podzim, kdy jsou teploty snesitelné a nepříjemný vítr minimální, přitom si však můžete pořádně vychutnat zdejší úžasné moře.

Cesta do Kataru je poměrně komplikovanější, protože na mezinárodní letiště u hlavního města Dauhá létají jen některé společnosti. Využít můžete například přesedání v Londýně, odkud let trvá zhruba sedm hodin. Pozemní cesta vede přes Saúdskou Arábii a Spojené arabské emiráty, což se však kvůli časové náročnosti nedoporučuje.

 

 

 

   DŮLEŽITÉ KONTAKTY

Jedna z nejbližších ambasád ČR je v Saúdské Arábii: Embassy of the Czech Republic, Saad Bin Gharir Street, Al-Nuzha Quarter, Riyadh, Kingdom of Saudi Arabia. Poštovní adresa: P.O.Box 94305, Riyadh 11693, Kingdom of Saudi Arabia, tel: 009661/4503617 až 19, fax: 009661/4509879, e-mail: riyadh@embassy.mzv.cz. Další zastupitelský úřad ČR je v SAE: Plaza Tower, P. O. BOX 27009, Corniche Plaza Building, tel: 009712-782800, fax: 009712-795716. Důležitá telefonní čísla: Policie, požárníci, ambulance 999.

 

 

 

   NEMOCNICE, SLUŽBY

Zdravotnická péče je na dobré úrovni. Základní ošetření i náročnější zákroky se provádějí ve státní nemocnici Hamad (Hamad Medical Corporation 392222, Hamad Medical Corporation Emergency 393507). Provedené úkony jsou však drahé a lékaři očekávají platbu v hotovosti. Proto nezapomeňte na kvalitní pojištění, počítejte však s tím, že náklady na léčbu vám budou proplaceny až po návratu do vlasti.

Katar není zrovna levnou zemí pro cestovatele. I při maximální úspoře peněz a stravování ze svých zásob budete potřebovat kolem 40 USD denně. Reálnější denní útrata ovšem bude činit spíše kolem 80 USD. Pro náročného cestovatele není problém utratit i 300 USD denně. Měnit peníze můžete v Kataru bez problémů v husté síti bank, oficiálních směnáren i na černém trhu na ulici. Platební karty i cestovní šeky jsou akceptovány ve většině podniků.

Ubytování v Kataru si můžete zajistit bez nejmenších starostí, protože slušné hotely fungují i v malých městečkách. Většina ubytovacích zařízení vás plně uspokojí, jejich ceny však trochu podráždí vaši peněženky. Naštěstí tu existují i tříhvězdičkové, cenově příznivější hotely.

V Kataru existuje hojnost restaurací, která servírují jídla mnoha národních kuchyní - západní, čínská, indická, thajská i syrská. V hotelích mají kvalitní podniky, v nichž podávají výborné pokrmy. Využít však můžete i desítky stravovacích zařízení mimo hotely - bary, restaurace i pouliční občerstvení. Jejich počet však klesá úměrně ke vzdálenosti od metropole. Alkohol je v Kataru zakázaný a nesmí se pít na veřejnosti. Lepší hotely ale mají k prodeji alkoholických nápojů oprávnění. Elektrické napětí je 230 V, 50 Hz.

 

 

 

   DOPRAVA, ČAS

Pro řízení osobního vozu na území Kataru potřebujete mezinárodní řidičský průkaz, ale měli byste zažádat o místní licenci, kterou vám úřady vystaví po předvedení řidičského průkazu. Tuzemské i mezinárodní půjčovny nabízejí své služby ve větších městech a na letištích. Jezdí se vpravo. Stav silniční sítě je všeobecně dobrý, ale během dešťů se rapidně zhoršuje. Silnice v Dauhá a katarský dálniční systém je dobře plánovaný, ale nezvyklé místní zvyklosti mohou návštěvníky těžce potrápit. Ve venkovských územích je navíc chudé osvětlení a po silnicích se neustále prohání velbloudi a koně.

Klasická autobusová doprava v Kataru neexistuje, proto je dobré využívat k cestování vozidla taxislužby. Řidiči používají taxametry, ale můžete si je najmout i na celou hodinu za paušální poplatek. Železniční doprava v Kataru nefunguje. Čas je plus dvě hodiny (na zimní čas).

 

 

 

   NEBEZPEČÍ

Katar je zemí s velmi nízkou mírou kriminality. Cestovatelům tady proto hrozí pouze drobné krádeže, ani s těmi se ovšem prakticky nesetkají. Násilná trestná činnost je v Kataru událostí, která plní titulní stránky novin.

 

 

 

přírodní podmínky

 

Katarský poloostrov ve tvaru palce se vysouvá z východního pobřeží Arabského poloostrova na sever do Perského zálivu. Země je asi 160 km dlouhá a 55 km široká. Terén je celkově plochý, nejvyšší bod je pouze 40 m nad mořskou hladinou. Většina Kataru je tvořena kamenitou a štěrkovou pouští s naprostým minimem vegetačního pokryvu. Léto trvá od května do září a v této době se teplota průměrně pohybuje kolem 35°C. Vlhkost vzduch může dosahovat až 95%. Zimní měsíce jsou mnohem snesitelnější, ale na jaře se objevují písečné bouře. Přívalové deště, které se objevují v prosinci a lednu často způsobí naprostou neprůjezdnost cest.


 

historie

Archeologické vykopávky dokazují, že katarský poloostrov byl obydlen již během doby kamenné - tehdejší klima bylo mnohem mírnější. S poněkud mladšími důkazy osídlení je to již horší - pokud zde nějací lidé žili, nezanechali po sobě téměř žádné stopy. Katar je také jediným místem v Perském zálivu, o který neměli zájem portugalci (kteří v oblasti zálivu měli zájem o cokoliv), což naznačuje, že od 16. století byl Katar téměř neobydlen.

Písemné záznamy, které existují dokazují, že zhruba od poloviny 18. století měl na život v Kataru velký vliv klan rodiny Al-Thani. V té době již byla oblast centrem lovců perel. Perly jako komodita velmi žádaná v Evropě, představovaly základní způsob obživy pro většinu obyvatelstva poloostrova. Rodina Al-Thani se zhruba v polovině 19. století stala vládnoucí silou a přestěhovala hlavní město ze Zubary (na severovýchodním pobřeží) do Dohy. Zubara byla mocenskou základnou rodiny Al-Khalifa (dnešní vládnocí rodina v sousedním Bahrainu) a od té doby je napětí mezi oběma rody konstatntou jak Katarské tak Bahrainské politiky.

Aby první emír z rodu Al-Thani upevnil svou mocenskou pozici, uzavřel roku 1867 mírovou dohodu s Británií. V roce 1872 emír uzavřel další smlouvu - tentokráte s turky. Výsledkem smlouvy bylo zřízení malé turecké vojenské posádky v hlavním městě. Postupem času se však přítomnost turků v oblasti jinak téměř ovládané brity stala spíše destabilizujícím faktorem a tak roku 1915, kdy Turecko vstoupilo (po boku Německa) do I. světové války, byla smlouva vypovězena a vojenská posádka zrušena. Po skončení války katarský emír podepsal s Británií exkluzivní smlouvu, ve které se zavázal nejednat se žádnými zahraničními silami bez vědomí Velké Británe. Britové slíbili na oplátku držet nad Katarem ochrannou ruku, zejména proti zakladateli a budoucímu králi Saudské Arábie, který v té době už dobyl většinu Arabského poloostrova.

Katar byl v době mezi válkami jednou z nejchudších zemí světa, na bohatství mu nepřidal ani pád cen perel v 30. letech 20. století. Bylo třeba hledat jiný zdroj obživy. Alternativa se nabízela - ropa. První koncese byly uděleny v roce 1935, ropa byla nalezena v roce 1939. I když její zásoby nebyly tak velké, jako u sousedů, na malé množství obyvatel Kataru byly i tak docela dostačující. Bohužel, začala II. světová válka a těžba ropy se ve velkém rozběhla až na začátku 50. let 20. století. Ropné peníze znamenaly konečně možnost modernizace země.

Když britové ohlásili svůj úmysl stáhnout se z oblasti Arabského poloostrova, Katar společně s Bahrainem a emíry budoucích SAE vstoupily do jednání o vytvoření společného státu. K dohodě však nedošlo a Katar vyhlásil nezávislost k 1. září 1971. Obrovský vzestup cen ropy během krize v roce 1974 znamenal další příliv peněz do již tak bohaté země a možnost vytvořit takové sociální podmínky občanům, jako málokde na světě.

Od vyhlášení nezávislosti Katar udržoval blízké kontakty jak s Británií, tak se Spojenými státy a Francií. Katar byl také první zemí z oblasti Perského zálivu, která navázala diplomatické vztahy se státem Izrael (1993). V roce 1995 došlo v zemi k nenásilnému převzetí moci - emírův syn Hamad se svými příznivci provedl "palácový převrat", když byl jeho otec na zahraniční cestě po evropských kasínech. Tento krok byl však přivítán jak katarskou vládnoucí elitou, tak občany a měl obecně velmi dobrý dopad na chod země. Hamad oficielně zrušil cenzuru a pomalu se snaží "modernizovat" katarskou společnost (od historických voleb v roce 1999 ženy nejenom mohou volit, ale mohou být i voleny).

 

zajímavá místa

Co se týče přírodních krás, nemá Katar moc co nabídnout. Chcete-li si užít u hotelového bazénu, spát v luxusním pokoji s klimatizací, bude se vám hlavní město Dauha pravděpodobně velmi líbit. Milovníci historie mohou navštívit Národní muzeum (s mořským akváriem), Etnografické muzeum nebo zábavní park (jediný v oblasti Perského zálivu) Alladinovo království.

 

================

 

 

Doha - hl.m. (pevnost, tržiště, velká mešita, mešita Abu Bakir al Siddiq, New Amir's   

       palace, Clock Tower, velmi dobré národní muzeum), letiště 8 km JV 

Umm Salal Mohamed - 25 km S od Doha(relativně velká vesnice s ruinami pevnosti z 19. 

                    stol.a starý minaret)

Umm Salal Ali - 40 km s od Doha(pohřební pahorky 3000 př.n.l.)

Al Khor - 2.největší město 65 km S od Doha (rekonstruované strážní věže, malé 

          muzeum, lidový přístav)

Al Zubara - bývalé hl.m. 105 km S od Doha (trosky, pevnost Qvalit Marir)

Gharya - 5 km dlouhá zlatá písková pláž

Fuwairat - pláže na severovýchodním pobřeží

Ras Abruk - pláže proti ostrovu Hawar

Umm Bab, Dukhan, Salwah - koupání na západním pobřeží

Khor al Odeid - centrum jihu (pláže, vodní sporty, lov perel, písečné duny)

Sandi Hill - off road safari 

================ 

  Al-Wakrah

Staré obchodní a rybářské centrum Al-Wakrah leží na cestě mezi Dohou a Umm Said. Pyšní se starým přístavem stejně jako velkým množstvím historických mešit a tradičních budov. Jeden ze starých městských domů byl velkým nákladem zrestaurován a slouží jako krásné muzeum.

 

 

 

   Al-Zubarah

Možná nejhistoričtější město v Kataru. Al-Zubarah je známý starými pevnostmi, které tu postavil místní řemeslník v časech šejka Abdullaha Qassima Al-Thaniho (1913 až 1949). Město má bohatou historii, ačkoli zdaleka ne vše, co tu můžete spatřit, tomu nasvědčuje. Ještě před 100 lety bylo hlavním sídlem země. Déle než 200 let bylo řízeno Al-Khalifem, bahrajnskou vládnoucí rodinou, která ale měla velké spory s katarskou rodinou Al-Thani. Pevnost v centru Al-Zubarah byla postavena roku 1938 poté, co rodina Al-Thani násilně převzala nadvládu nad zdejším krajem. V osmdesátých letech sloužila pevnost armádě.

O několik kilometrů dále jsou trosky mnohem starších pobřežních opevnění. Pocházejí ze 17. až 18. století, kdy vévodily širokému okolí. Nacházejí se tady i odkryté vykopávky starobylého města.

Obrazem tradiční katarské architektury je pevnost Al Zubara ležící na severozápadním pobřeží Kataru. Byla vybudovaná v roce 1938 na původních ruinách hradu. Tato mohutná čtvercová stavba se třemi věžemi má metr silné zdi postavené ze směsi korálů, bahna a vápence, které dokonale izolují teplo. Pevnost dnes slouží jako muzeum, zahrnující cenné sbírky keramiky a archeologických nálezů. Al Zubara je mimořádně zachovalým místem, které mapuje vývoj celé oblasti.

 

 

 

  Doha

Hlavní město Kataru je důležité kulturní a obchodní centrum, které má perfektní spojení s okolním světem, a to díky modernímu přístavu, letišti a telefonním linkám. Mezi místní atrakce patří Katarské národní muzeum, Centrum uměleckých řemesel a bazary. Velmi dobře vybavenou institucí je Katarská národní knihovna. Oplývá bohatou sbírkou knih, vzácných svazků a rukopisů. Město je proslulé i obdivuhodnými mešitami.

V centru města stojí Pevnost Al-Kout, stará pevnůstka z roku 1880. V roce 1978 byla kompletně rekonstruována a v současnosti slouží jako výstavní místo tradičních řemesel. Etnografické muzeum bylo poprvé otevřeno v roce 1982 a kromě exponátů je zajímavé také tím, že je umístěno v poslední větrné věži, která ve městě stojí. Věže dříve sloužily ke klimatizaci.

Hlavní předměstí Dohy leží asi sedm kilometrů od centra a nese název Al-Rayan. Je to elegantní oblast paláců, krásných staveb a dostihových závodišť. Dalším předměstím je Khalifa, které leží šest kilometrů od centra. Většina domů byla postavena díky finanční podpoře vlády jako součást programu výstavby a obyvatelům byly stavby předány za velmi výhodných podmínek. 

 

Khor El Deid

Oblast písečných dun a pláž na jihu země je jedním z nejmalebnějších míst Kataru. Centrem tohoto výjimečně krásného regionu je Khor Al Udeid. Písečné duny lemující břehy Perského zálivu, mělké přílivové jezero a narůžovělé skály představují úžasnou oblast pro zábavu, barbecue, výlety na velbloudech nebo lyžování na písku. Khor slouží jako místo odpočinku a dovolených. Přístupný je lodí nebo autem s pohonem 4x4.

Barzan Towers

Původně hlídkové věže lovců perel, v blízkosti města Dauhá, byly vystavěny během 19. století v unikátním architektonickém stylu. Uvnitř věží se nachází přijímací pavilon a mešita s modlitební místností. Věže byly vybaveny důmyslným dřevěným systémem kanálů pro odčerpání vody při silných deštích. Kompletně zrekonstruovaná budova obdélníkového půdorysu se silnými kamennými zdmi nabízí nádherný výhled do okolí.

         

 Souq Wakif, Cornish Muzeum islámského umění Al-Jassasiya Rock Carvings

 

 

 

Varianta 1:Road trip v severní polovině poloostrova Kataru (rybářské města, velbloudi, poušť tvrz, a rafinérie) Pokud si pronajmete auto, které je rozhodně nutné pro to, můžete si nechat Doha brzy ráno a navštívit přímořské město Al Khawr (driving na sever Al Shamal Road, cesta 1). Je tu živý trh a chutné restaurace podél nábřeží přes trhu můžete chytit snídani na. Kari jídla jsou indické a bangladéšské z toho, co si pamatuji, jak dělníci v této oblasti byly z Kerala a Dháka . A je to velmi čerstvé. Podél přístavu můžete sledovat rybáře přináší v odlovu dne, který byl zábavný občas jako kočky se snažili ukrást rybu. Když se dostanete zpět na dálnici, bude pokračovat na sever na silnici zemi, kterou v malém městečku Al Ruwais, také podél severního pobřeží. Dhows byly postaveny a některé z nich jsou roztroušeni po celém přístavu. Jeho skutečný klid a bezstarostný místo, hodně odlišné, než atmosféra Doha. Jeho stojí mimo kontrolu za hodinu nebo dvě. Pokud budete pokračovat jihozápadní najdete Zubara pevnost podél dálnice na křižovatce jinou cestou, která vede zpět do Dauhá.Zubara Fort byl jeden z vrcholů tohoto dne. Uvnitř mají muzeum a taky si vzpomínám budou moci vidět pobřežíBahrajnu z vrcholu pevnosti, která je velmi blízká k západnímu pobřeží Kataru. Nemusíte GPS, ale dostat dobrou mapu v případě, že chcete, aby se off-rozšlehaná silnice. Ujistěte se, že máte plnou nádrž a náhradní pneumatika, popraskané silnice z intenzivního slunečního záření nejsou nejlepší mimo hlavní silnice a cesty.Poslední věc, kterou chci, je, aby se zasekl v poušti a nikdo vám pomohl. V řidiči chystají a od ropných rafinérií trochu na divoké straně, tak aby jim s právem cestu na silnici.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/Zubara_Fort . jpg (Zubara mapa směrech ZubaraKhawr fotografie) http://farm3.staticflickr.com/2695/4061151813_d8ca2b95b4_z.jpg?zz=1 (Zubara Fort)Místo jízdy zpět do Doha, další možností je i nadále na jih až k Dukhān. Není toho moc, ale tady projíždí klidné poušti je natolik zajímavý. Uvidíte spoustu příznaků benzinu a zemního plynu, jak si projít několik rafinérie (na vedlejší poznámku, pokud jste náhodou být v Bahrajnu, tam je olej muzeum tam doporučuji). Camel stáda vedle menších silnic si budete moci cestovat na, které tvoří na pěknou fotku zastávky. A můžete vyfotit velbloudí přechodech znamení, která jsou zábavná, pokud nejste z regionu původně. Pokud jste to vše v jeden den, je to typ cesty, které budete mít, pokud si chtějí odpočinout od rušného jednání z Dauhá.http://qatarvisitor.blogspot.com/2006/12/camel-racing.html Mimo Dauhá v městečku Shahhaniya (na křižovatce středového silnice na sever / jih s Dukhan-Dohá dálnice) s velbloudí dostihové dráze a závodníky cvičit. Pokud jste trasu za den projíždějícího tady, jeho stojí za návštěvu. Nechtěl jsem vidět skutečné závodění, ale kolem trati oblasti byly velbloudi jsou školeni. . Docela podívaná

Varianta 2: Návštěva Khor al-Udeid, vnitrozemské moře v jižní Katar / Saúdská Arábie (písek, písek, písek a další)http://www.youtube.com/watch?v=HMCUUiRcwM8 (check out 4 : 10, 05:30, 06:00 a, jeho, jak šílené ovladače zde) Vaše zkušenosti se určí na řidiče, denní dobu (západ slunce, svítání, mid-den), av závislosti na přílivu úrovni vnitrozemské moře. Pro tento odbočkou, můžete využít služeb v Doha-založené cestovní kanceláře zařídit výlet, nebo myslím, že si můžete udělat výlet sami, pokud máte zkušenosti s jízdu v poušti, a jít s ostatními 4x4 je. Pro mě, jen jsem šel do hotelu Sheraton podél Corniche Doha a požádal concierge, aby mi pomohl najít firmu, která by mě a oni poskytovali mi některá telefonní čísla. Tím, že jde o předem domluvené skupiny z jedné z těchto společností, bylo to mnohem levnější, než se snažit zajistit celou cestu sami, protože individuální cestovatele. Vnitrozemské moře je dobrodružství, řidič bude "dune-bash" jeho cestu přes poušť a podél vrcholy dun. Když slunce v pravém úhlu, jako je západ slunce, to může udělat pro úžasným výhledem, pokud jste na vrcholu jednoho z dun s pouští před vámi. Můj řidič vystoupil a modlil se přímo k západu slunce, jak to bylo směrem Mecca byl, přímo naproti Saúdské poušti před námi jen několik set kilometrů. Během dne, společnost jsem použil zastavil pozdní odpoledne, oběd v kempu, který zahrnoval písek stravování a písek lyžování. Dalo by se také pronajmout 4-Wheeler a jezdit do pouště za hodinu. Sheesha, čaj, a pohostinství byly rovněž poskytnuty na místě. Když se byli po Saudské hranice, jsme narazili na velbloudí herder a povídali si s ním trochu. Ovladače jsou přátelští a mají velký čas při návštěvníků z města, jak jsem měl možnost mluvit s několika z nich z různých společností, kdy konvoje by se setkají v Khor al-Udeid. http://www.karsten-rau .de/Diverse/Qatar/crw_2996_700.jpg (Khor al-Edeid) http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=763118 (fotografie s Khor al-Edeid) Také, jak je uvedeno ismail16 s Al- Jassasiya ....http://wahyuinqatar.wordpress.com/2009/09/25/al-jassasiya-rock-carving/ (odkaz dává souřadnice a nasměrování na místo) Hodně štěstí a doufám, že to pomůže.          

 

 

Pěšky nesmysl - všichni jezdí autem, nejsou přechody ani chodníky. Další druh dopravy je taxi služba. Jsou tu na výběr dvě. Jedna je levnější tkzv. Karwa a druhá Limuzína již od názvu velmi drahé svezení. Když zavoláte a stisknete volbu hovořit v angličtině buďte si jisti, že Karwu mají volnou až další den odpoledne a nabídnou jedině Limuzínu. Ve stejnou dobu tam zavolá občan Arabsky mluvící a Karwa volná ihned. Praktikovala jsem to tak, že jsem požádala kolegyni Egypťanku, aby mi vždy objednávala Taxi ona. Také jsou tam černí taxíkáři

Pak je tu další možnost a to místní autobus Karwa. Tam bych nedoporučovala ani jednou nohou vkročit hlavně ženě. Uvnitř se to jen černá, hlava na hlavě. Jezdí uvnitř hlavně ti, kteří jsou v Arabské světě nejméně oceněni platově a to jsou lidi z Pákistánu. Už když jedete náhodou v nějakém autě, tak se dívají okénkem ven a slintají na dálku po ženské.

Poslední a nejkomfortnější jízda je v půjčeném autě, kde máte v ropném státě pohon skoro za babku. Pokud máte malé osobní vozidlo, riskujete, že Vás převálcuje hodně Landcruisů. Tady stačí jen se řídit pravidlem Arab má vždy přednost. Zde neplatí žádná jiná pravidla. Je tu něco jako autoškola, ale ta vybírá jen poplatky, zjistí, že umíte sešlápnout pedál a můžete vyrazit jako pirát do ulic. Křižovatky tu nečekejte, pokud se chcete někam dostat a nemáte GPS, tak stačí jen spočítat kruhové objezdy, zapamatovat si znaky a sochy uprostřed a jste na požadovaném místě.

 

http://www.doha.a-qatar.com/cz/

http://www.qatarvisitor.com/index.php?cID=413&pID=978